fredag, september 07, 2007

Matprat

Nå er høsten virkelig kommet for og bli. Ute regner og blåser det til alle døgnets tider.
Skikkelig fint vær og være inne i med andre ord.
I dag har jeg kost meg på kjøkkenet.
Aller først laget vi hele familiens nye livrett.
Enciladas.

Det er kjempegodt. Fint med en forandring fra Taco.....Og når ovnen først var varm, var det bare og fortsette.Mens Enchiladasene sto i ovnen lagde jeg røre til matmuffins.Ja jeg vet at bilde er dårlig, men å ta bilder mørke kvelder er ikke så lett...Kjempegode var de, og kjempelure og ha i fryseren. Du kan putte hva du vil i dem omtrent, slik at hver muffins blir et lite måltid. Eller, du kan kun ha ost i dem og da er de kjempegode og servere til supper, salater og annen mat du serverer brød til.

Her er oppskrift for den som vil prøve:

  • 250 gram hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 200 gram jarlsberg eller lignende
  • 4 egg
  • 3 dl lett kesam
  • urtekrydder f.eks provence
  • evt litt paprikakrydder

Alt røres sammen, fordeles i 12 store muffinsformer. Som variasjon kan du ha i skinkebiter, hakket pruue, baconbiter, forskjellig krydder osv osv.....Stekes midt i ovnen på 170 grader i ca 30 minutter.

Og i helga har jeg lovet minstemann og lage eplekake...

adopt your own virtual pet!