søndag, desember 10, 2006

2. Søndag i advent

Så tenner vi to lys i kveld,

to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv,
og oss som er til stede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
I kveld var det ekstra morsomt og tenne adventslysa.
Se den flotte duken under adventstaken!!!
Den har jeg kjøpt hos Mettes Makeri, og det er den fineste duken jeg noen sinne har hatt. Denne kommer jeg til å bruke masse *nikke*
Denne uka har gått som en røyk. Masse jobbing, masse shopping, og 2 julefester. Først ut var vi i Amalies julefest.
Hun var engel i julespillet.
Den fineste engelen jeg har sett *tørker en tåre*
Nissen kom selvfølgelig på besøk en tur, det er alltid populært.
Dagen etter var det julefest i barnehagen.
De bruker og ha julefesten ute, og det er så koselig *jepp*
Ingenting smaker så godt som gløgg, kakao og ferske lussekatter når man er ute.
Litt underholdning hadde de også, vår lille prins var en av tre konger i juleevangeliet.
Og sannelig kom ikke nissen til barnehagen også. To stykker til og med.
(ikke et ord om at vi kjenner den ene nissen veeeeldig godt *fnis*)
Helga går med til ting vi ikke rekker ellers i uka.
Lørdag var det shopping, og søndag, altså i dag, har vi bakt.
Denne gangen sto julemennene for tur.
Hele familien var i sving selv om ikke alle var like ivrig
å bli tatt bilde av.
Se som de koser seg.
Etterpå måtte det selvfølgelig prøvesmakes.
Jeg svingte meg rundt og fikk bakt noen pepperkakehjerter, bruker og pynte med det til hver jul.
Aldri før har jeg vært så tidlig ute med å pynte, men sånn blir det når man jobber så masse *nikke*
Se så stilig det ble med pepperkakehjerter i lysekrona.
Også lukter det godt i gangen.
Helt enkelt, uten for mye stæsj, sånn som jeg liker det.
Til slutt har jeg lysst til og vise frem noen av julegavene.
Ja ikke innholdet altså, barre innpakkingen *fnise*
Så enkelt gjør jeg det.
Slike til-og-fra-lapper har jeg brukt i flere år. Kom på ideen et år jeg glemte og kjøpe slike lapper, og siden har det blitt slik.
Gråpapir er myyyye bedre enn julepapir. Julepapiret er supertynt og dyrt og glorete, mens gråpapiret kan man dekorere selv.

1 Comments:

At 9:05 a.m., Anonymous Anonym said...

Det er de koseligste merkelappene jeg noensinne har sett!
Fortsatt GOD JUL!

 

Legg inn en kommentar

<< Home

adopt your own virtual pet!