fredag, november 09, 2007

Litt av vært

Dette blir en oppsummerings-oppdatering.

Aller først skal dere få hilse på Elgfrid
Hun ser litt betuttet ut der hun sitter, jeg tror hun har reisefeber. Hun er nemlig på flyttefot i skrivende stund. Tviler sterkt på at mottaker er her inne og titter, så jeg føler meg ganske trygg på å legge henne ut her.
Her er hun i helprofil. Er litt "sirompa" på dette bildet, for jeg hadde ikke noe egnet papp til og ha i bunnen her hjemme. Men nå er hun fin og fast i fisken *knegg*
For de som ikke har sett slike før, så kan jeg avsløre at hun skjuler noe og kose seg med i magen sin. Eller skal jeg si i juret? *fnis*
*
Så har jeg strikket litt til snuppa mi igjen.
Det hele startet med at hun skulle ha et pannebånd, så jeg strikket et Calometry til henne. Og derfra bare ballet det på seg. fingerløse votter, en vest og leggiser ble det også.
Det som var litt dumt, var at calometry`en har mistet litt av elastisiteten sin, og blitt litt for lang. Noen som kan gi meg et tips for at det ikke skal skje igjen?

Lillebror ville også ha lue of fingerløse votter.

Kamuflasjefarger er jo kult.

*
Det har blitt nok en ivrig strikker i familien. Og det varmer jo et mors hjerte.
Snuppa mi har bestemt seg for og strikke seg skjerf.
Bytter farge selv og strikker med tråden over fingeren *stolt mor*

"Se så langt jeg har kommet bestefar"
*
For en stund siden kjøpte vi oss ny sofa.
Men etter en stund så viste det seg at det var feil på setet til den ene. Etter et kapp telefon til selgeren fikk vi ny setedel, og den gamle fikk vi også beholde.
Den demontere jeg, og så sydde jeg meg veske av skinnet.
Syntes den ble kjempesøt jeg.

Prøvde og ta en bilde inni også, men det var ikke så lett. Ganske vanskelig og se, men det er en skinnlomme på innsiden der.

*

Helt på tampen vil jeg bare si:

Gratulerer med dagen kjæresten min.

Æ ælske dæ ;)

5 Comments:

At 10:25 p.m., Anonymous Anonym said...

Åh, Elgfrid är ju bara sååå fin!
Kan jag få fråga var du har köpt mönstret?
Önskar dig en fin helg :-)

 
At 9:32 a.m., Anonymous Anonym said...

Så mye fint du har laget ! jeg har også mønsteret på vinkua, mulig jeg tør å prøve å sy den jeg også :) klem fra Tone M

 
At 6:06 p.m., Blogger Margrethe said...

Så stilig vesken du hadde sydd var. Den så jo kjøpt ut, ante ikke det gikk ann å lage dem så proffe selv - kjempefin var den!

 
At 7:03 p.m., Blogger Beate said...

Skal si du har vært produktiv, og den veska så skikkelig proff ut! Ha ei super helg :)

 
At 5:48 a.m., Blogger Kristin said...

Veska di trodde jeg var kjøpt for en hel masse med penger. Den var rå-lekker.

 

Legg inn en kommentar

<< Home

adopt your own virtual pet!