lørdag, august 05, 2006

Se hva jeg har fått....

I går kom mamma og pappa på besøk, og skal være her en ukes tid.
Og gjett hva de ha med til meg.
Alt dette!!!
Mamma har samla sammen alt mulig rart som hun har hatt liggende i mange år.
Masse garn som har gått ut av produksjon for leeeenge siden *fnis*
Det meste er mohair og blandingsgarn.
Så er det en del heklegarn, noe etter bestemor som døde for vel et år siden, og litt broderigarn som sikkert kan brukes til noe.
Dette heklegarnet synes jeg var fint.
Det er litt morsomt at av noen av garnene har enten bestemor eller mamma laget prøvelapper av.
Her har mamma begynt på en genser til meg en gang da jeg var lita. hun stoppa fordi hun fikk høre at det ikke nytta og vaske garnet fordi det tova sånn.
Så dette garnet husker jeg godt.
Og her er en genser som jeg skulle strikke til tanteungen min, når hun ble født. Ser mamma har lagt opp stort, sikkert fordi den skulle passe når den ble ferdig.
Jenta ble konfirmert i fjor *fnise*
Jeg var ca 11 år når jeg strikka på den gensern.
Se så mange knapper *dåne*
Mamma har samla oppgjennom tida. Mange av knappene er fra bestemødrene mine, som desværre er borte nå. Jeg husker når jeg var lita, så beundret jeg ofte knappene som den største skatt av alle, mange fine og spesielle knapper.
Hun hadde også kjøpt noen nye, så nå har jeg knapper i laaaaang tid fremover.
Skal si jeg fikk bruk for skrinet jeg kjøpte på lidl her om dagen *nikke*
Hun hadde også kjøpt noen perler til meg som er kjekke og ha til smykker og annen pynt.Det var også silkebånd i mange varianter og små silkeblomster og annet "stæsj" til og pynte med.
Så fikk jeg bestemors symaskin i arv etter henne. Bestemor sa en gang for lenge siden at den skulle jeg få, og nå har jeg fått den. Den er i god stand. Det er med kasse på den også, men den har en liten skade pluss at nøkkelen mangler. Må finne en fin plass og sette den.
Pappa hadde også noe i kofferten da de kom.
Ble vist et dårlig bilde dette, men det er et vaskebrett med navnet mitt på øverst og anno 2006 står det under. Kjempefint! Sånn har jeg ønska meg til toveprosjektene mine.
Pappa hadde mer i kofferten han.
2 par tøfler hadde han strikka til meg *hurra*
Han har strikka et par røde til meg fra før, men de er helt utslitt, mangler nesten hele sålen, så jeg ønska meg et par nye. Og heldige meg fikk 2 nye par. Nå ligger de i vaskemaskina og vasker seg litt.
Ble nesten rene julekvelden dette her, men det er ikke slutt enda.
For min kjære har sett seg så lei alt strikketøyet og hobby ting og tang over alt, så han har kjøpt meg en ny kommode til å ha alt dette i.
Den har jeg ikke tatt bilde av enda.
Det ble ikke så supre bilder til bloggen denne gangen, jeg får komme sterkere tilbake, med bilde av kommoden og nytova tøfler *ler*

6 Comments:

At 12:11 a.m., Anonymous Anonym said...

Du store allverden!! Så snille foreldre du har; du er sikkert det du også :-)HELDIGGRIS!!! :-)

 
At 8:01 a.m., Blogger halaisa said...

Du er jammen heldig som har fått så mye fint. Det er alltid kjekt å arve saker og ting.

 
At 6:19 p.m., Blogger TBLS said...

Ja det får en si! Så gøy med så mye hobbyrelatert som bare renner inn fra nær familie. De har skjønt det de!

 
At 4:01 p.m., Anonymous Anonym said...

Det var jammen litt av en julaften det ble på deg da! Koselig med slike overraskelser!

 
At 6:38 p.m., Anonymous Anonym said...

Har i alle år hørt rykter om hvor flink far du har og nå ser jeg at det ikke er noe tull! Du kan vel ha hobbytørke når du har startet i ny jobb, det fins da grenser hvor mye overskudd en skal en skal være i besittelse av.

 
At 7:10 a.m., Anonymous Anonym said...

Oj, oj, oj så masse flott mamma'n og pappa'n din hadde med til deg. Du er jammen heldig.

 

Legg inn en kommentar

<< Home

adopt your own virtual pet!